odzyskiwanie danych z dysku po upadku Odzyskiwanie danych z dysku po upadku mip poprawki slidery

Odzyskiwanie danych z dysku po upadku

Upadek dysku zazwyczaj dysku zewnętrznego podłączonego do komputera za pomocą interfejsu USB 2.0 lub coraz częściej USB 3.0 (oczywiście jeśli chodzi o użytkowników poczciwego PC bo użytkownicy Mac-a używają również interfejsów Fire-Wire) jest sytuacją w której narażamy się na utratę dostępu do danych. Niestety sytuacja ta powoduje uszkodzenie wrażliwej mechaniki dysku twardego i to co się stanie w następstwie tego upadku może w szybkim czasie doprowadzić do bezpowrotnej utraty danych. Po upadku przestraszeni zajściem musimy koniecznie sprawdzić czy dysk działa – to pierwszy błąd jakiego się w stresie dopuszczamy. Dysk po podłączeniu w większości przypadków jest niewidoczny lub też wykrywa się nie pokazując pojemności ponieważ uszkodzone głowice nie są w stanie dotrzeć do zapisanych danych. Co robimy? – Zwiedzeni sygnałem podłączania dysku przez PNP w Windowsie włączamy go raz za razem sądząc, że nie wiele mu brakuje do tego by zaskoczył. Niestety w tym czasie wygięte od przeciążeń spowodowanych upadkiem głowice dokonują aktu zemsty za doprowadzenie dysku do takiego stanu i spokojnie zdzierają nośnik magnetyczny, na którym zapisywane są dane.

Odzyskiwanie danych z dysku po upadku. Uszkodzenie powierzchni nośnika to jedno z najpoważniejszych uszkodzeń. Doprowadzają do niego głównie niesprawne głowice. W przypadku tego typu utraty danych najczęściej dochodzi do zatarcia, bądź zarysowania powierzchni talerzy. Ważnym jest więc, aby użytkownik w momencie zaobserwowania niewłaściwego funkcjonowania dysku zaprzestał jakichkolwiek prac, które mogą przyczynić się do powiększenia strat.

Stukanie dysku jest złym znakiem. Każdy nacisk na powierzchnię talerzy niszczy lakier ochronny, który zabezpiecza ją podczas codziennej pracy. Jeśli nasz komputer nie wykrywa dysku, bądź ten pozostaje niesprawny, nie uruchamiajmy go na siłę.

Przejdź się WIRTUALNIE po naszej Firmie

 zobacz laboratoria do pracy z uszkodzonymi dyskami

STRACIŁEŚ DANE?
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI…

SPOKOJNIE, NIE PRÓBUJ DZIAŁAĆ NA WŁASNĄ RĘKĘ, DZIĘKI TEMU ZWIĘKSZASZ SZANSE NA ODZYSKANIE W 100% SWOICH DANYCH Z NOŚNIKA.

TEL.: (22) 250-00-77 / KOM.: 663-690-690

LUB WYPEŁNIJ ZGŁOSZENIE ONLINE

Zgłoszenie online

zamów usługę

Cztery kroki odzyskiwania danych z MiP Data Recovery

Krok 1

dostarczenie nośnika

Nośnik jest dostarczany do laboratorium lub punktu przyjęć bezpośrednio przez klienta lub za pośrednictwem kuriera. Usługa ta realizowana jest bezpłatnie przez firmę MiP Data Recovery. W celu odbioru dysku skontaktuj się z biurem, bądź wypełnij formularz na stronie.

Krok 2

analiza

Analiza nośnika opiera się na zdiagnozowaniu przyczyny utraty danych. Jest ona całkowicie bezpłatna. Dzięki uzyskanym informacjom, klient poznaje proces działania I koszty usługi. Analiza nie zobowiązuje do realizacji zlecenia przez MiP Data Recovery.

Krok 3

proces odzyskiwania danych

Odzyskiwanie danych obejmuje stworzenie kopi w celu zabezpieczenia danych, a także każdą pracę podjętą na nośniku w celu przywrócenia utraconych plików, czy jego struktury itp. Czas trwania różni się w zależności od przyjętego trybu prac.

Krok 4

odbiór danych

Gdy w panelu klienta status zlecenia przyjmie formę zrealizowanego, klient uzyskuje dostęp do swoich danych. Nośnik jest odsyłany, bądź niszczony na życzenie klienta. Może on również odebrać go osobiście w laboratorium.

Odzyskiwanie danych z dysku po upadku. Jedno z najczęstszych zapytań klientów dotyczących poszukiwania rozwiązania problemu, bądź znalezienia odpowiedniej firmy zajmującej się profesjonalnie tzw. mechanika dysków twardych. Problemem w takim przypadku jest nie tylko zamiana podzespołów dysku w odpowiednio sterylnych warunkach. Najistotniejsze jest posiadanie wiedzy jak to dobrze zrobić? Jak zmienić głowice nie uszkadzając ich w trakcie zdejmowania z dysku tzw. donora i założenia ich do dysku akceptora – czyli potocznie mówiąc pacjenta. Jeśli już posiądzie się te umiejętności to jeszcze trzeba wiedzieć jakich głowic z jakiego dysku można użyć by pasowały po przełożeniu do pacjenta i ich właściwości magneto-rezystywne nie spowodowały czytania się dysku przez miesiąc. Bywa tak, że nie możemy dostać odpowiednich głowic do wymiany i szukamy najbardziej zbliżonych, by wyczytać dane w ogóle. Wtedy klient jest informowany, że dysk będzie czytał się przez np 2-3 tygodnie. By zweryfikować czas i nie narażać się na nerwy zdeterminowanego klienta, włączamy opcję monitorowania poprzez system wyczytywania się dysku. Wtedy klient logując się do panelu może sprawdzać stan i ilość wyczytanych sektorów dysku. Oprócz prac stricte związanych z mechaniką dysku, przy tego typu uszkodzeniach gdzie fizycznie dochodzi do kontaktu uszkodzonej głowicy z powierzchnią, przez co często uszkadza się strefa serwisowa dysku, istotna jest też umiejętność uruchomienia dysku by głowice mogły zacząć czytać sektory. Strefa serwisowa zawiera duże ilości informacji potrzebnych do uruchomienia dysku, stąd też istotna jest olbrzymia wiedza i doświadczenie w tym zakresie. Jak to przeważnie jest doświadczenie wynika z ilości robionych napraw dysków. Jeśli więc państwo macie pozwolić eksperymentować firmom bez doświadczenia na waszych nośnikach, by zaoszczędzić pieniądze, to trzeba zadać sobie pytanie ile byście byli w stanie zapłacić za swoje dane gdyby ktoś powiedział, że odzyskanie ich jest nie możliwe?