odzyskiwanie danych z macierzy odzyskiwanie danych z macierzy raid 10 Odzyskiwanie danych z macierzy Raid 10 macierze

Odzyskiwanie danych z macierzy raid 10

STRACIŁEŚ DANE?
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI…

SPOKOJNIE, NIE PRÓBUJ DZIAŁAĆ NA WŁASNĄ RĘKĘ, DZIĘKI TEMU ZWIĘKSZASZ SZANSE NA ODZYSKANIE W 100% SWOICH DANYCH Z NOŚNIKA.

TEL.: (22) 250-00-77 / KOM.: 663-690-690

LUB WYPEŁNIJ ZGŁOSZENIE ONLINE

Zgłoszenie online

Macierz hybrydowa (zagnieżdżona) opiera się na łączeniu jednego typu RAID i kilku kopii innego typu. Najczęściej jest po połączenie RAID 0 z kopiami macierzy nadmiarowych np. RAID 1 (ma to na celu przyspieszenie ich pracy). Rozwiązanie zapewnia najmniejszą liczbę dysków do odbudowy w przypadku awarii jednego nośnika.

RAID_10

Zagnieżdżenie wielopoziomowe umożliwia tworzenie nieograniczonych macierzy stanowiących jeden logiczny dysk. Awaria dysku wymaga wymiany tylko i wyłącznie uszkodzonego dysku wchodzącego w skład macierzy Raid 1. Kopiowanie w przypadku Raid 10 odbywa się z poziomu dysków fizycznych. W odróżnieniu od pozostałych RAID-ów, niewielkie bloki danych podlegają stripingowi. Dane są zapisane na dwóch dyskach. Przy awarii dysku w tym przypadku odbudowywany jest fragment macierzy.

Są one najczęściej stosowane przy bazach danych, serwerach aplikacji (z intensywnymi operacjami I/O, serwerami stron, czy mailami).

Nasi specjaliści rutynowo odzyskują dane z macierzy RAID 10 gdzie:

• wolumeny macierzy RAID nie chcą się zamontować

• doszło do zniszczenia informacji o konfiguracji macierzy

• wstawienia niekompatybilnych nośników

• w przypadku konfliktów sprzętowych

• przy awarii karty kontrolera

• podczas utraty konfiguracji rejestrów systemu serwera

• doszło do uszkodzenia kilku dysków, w tym przypadku przejścia dysków do trybu offline

• w przypadku niemożności uruchomienia serwera (boot failure)

• niedokończenia operacji przebudowy macierzy

• po formacie lub reinicjalizacji

• z uszkodzeniami elektroniki

• po powodzi i pożarze

• w przypadku utraty danych

• podczas uszkodzenia informacji o konfiguracji macierzy na kontrolerze (SAS/SATA)

Oferujemy analizę i wolne od ryzyka odzyskiwanie danych z RAID.

Zapewniamy brak kosztów w przypadku braku możliwości odzyskania/przywrócenia dostępu do plików.

Skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Klienta by zacząć już dziś, bądź napisz mail na office@recovery.pl

RAID 10 jak i inne jest systemem również awaryjnym, dlatego niezbędnym jest jego stałe monitorowanie. Natychmiast po uszkodzeniu jednego z dysków informuje on poprzez maila i sygnałem dźwiękowym o konieczności jego wymiany.

Zawsze wymieniaj uszkodzony dysk, nigdy nie instaluj go ponownie w konfiguracji RAID.

Podczas awarii jednego dysku, żadne dane nie zostaną skasowane. Ryzyko istnieje w przypadku, kiedy podczas wymiany uszkodzeniu ulegnie drugi z nich. W takiej sytuacji dobrym rozwiązaniem jest wyłączenie macierzy.

Jeśli posiadasz aktualną kopię zapasową, oznacz wszystkie napędy kolejno liczbami 1,2,3 itd. lub literami A, B, C, a następnie wyjmij i zastąp każdy nowym dyskiem twardym. Oryginalne pliki przechowuj w bezpiecznym miejscu, tak aby w przypadku awarii mogły zapobiec utracie danych.

Jeśli nie posiadasz kopii danych to przed jakąkolwiek pracą zmierzającą do odzyskanie danych lub przywrócenia sprawności macierzy koniecznie zabezpiecz posektorowe obrazy dysków z których jest macierz zbudowana. Da to szanse na odzyskanie danych w przypadku gdyby nie powiodły się próby.

Pamiętaj !!!

Wszystkie operacje odczytu/zapisu danych na nośnikach są nieodwracalne w skutkach.

Zanim cokolwiek zrobisz POMYŚL !!!

Najlepszym wyjściem jest zabezpieczenie kopi dysków i dopiero dokonywanie prób odbudowy macierzy.

Używanie uszkodzonego RAID powoduje pojawienie się ryzyka przypadkowego nadpisania, czy pogłębienia uszkodzeń, które mogą skomplikować proces odzyskiwania danych, a nawet sprawić, że odzyskanie danych okaże się niemożliwe.

• Nigdy nie próbuj zastąpić więcej niż 1 dysku, a następnie odbudowywać tablicy.

• Nigdy nie próbuj ponownie wprowadzać napędu do macierzy, która przeszła w tryb offline.

• Nigdy nie należy usuwać więcej niż 1 dysku naraz chyba, że wszystkie dyski są wyraźnie oznaczone. (chodzi o sytuacje w której potem trzeba się zastanawiać gdzie był dany dysk)

Informacje jakich potrzebujemy do przyjęcia zlecenia są następujące:

1 – typ RAID  (0, 1, 5, 6, 10, 0+1)

2 – ilość dysków, z których zbudowana jest macierz

3 – rodzaj interfejsu dysków (dyski ATA, SATA, SCSI, SAS)

4 – rodzaj systemu plików

5 – jaki jest stan faktyczny macierzy (ile dysków jest online a ile offline)

6 – jak doszło do uszkodzenia

7 – co po uszkodzeniu było robione?

8 – istotna jest także kolejność nośników oraz wiedza o tzw. stripe-block, który jest ustawiany ręcznie bądź automatycznie w trakcie tworzenia macierzy na kontrolerze.

9 – ostatnia informacja to marka/typ/model kontrolera na którym zbudowany jest raid. O ile raid  nie jest software-owy

oczywiście są to informacje bardzo przyspieszające analizę, jednak w przypadku braku odpowiedzi na powyższe pytania sami wszystko ustalimy, no może poza faktami jak doszło do uszkodzenia.

W przypadku analizy RAID jest ona płatna i zależy od ilości dysków i systemu plików. Na cenę analizy nie wpływa natomiast pojemność pojedynczych uczestników macierzy. Wielkość dysków ma jednak wpływ na czas analizy.

Analiza dysków w trybie standardowym trwa ok 3 dni roboczych pod warunkiem, że nie ma w nich dysków z uszkodzeniami fizycznymi, które spowalniają odzysk danych, ponieważ należy przed tym dokonać odzyskania danych z uszkodzonego dysku, oraz nie ma nośników o poj. większej niż 500 GB

Średnio uszkodzony dysk o pojemności ok 500 GB po naprawie mechaniki czyta się ok od 20-100 godzin.

Posiadamy zatem inne tryby pracy by móc odzyskać dane przed momentem, w którym mogą przestać być potrzebne.

Tu jest link bezpośrednio do formularza zamówienia usługi. Zleć analizę online

Gdyby państwo chcieli porozmawiać odnośnie danego przypadku lub dowiedzieć się więcej szczegółów prosimy zadzwonić na numer alarmowy bądź bezpośrednio do inżyniera, który odpowie na państwa pytania pod numerem  603-690-690

[/3-4]

Referencje można znaleźć klikając w menu lub bezpośrednio przejść klikając TUTAJ  a oto kilka przykładowych, jesteśmy dumni, że możemy dla państwa wykonywać usługi odzyskiwania danych.

zamów usługę

Cztery kroki odzyskiwania danych z MiP Data Recovery

Krok 1

dostarczenie nośnika

Nośniki są dostarczane do laboratorium lub punktu przyjęć bezpośrednio przez klienta lub za pośrednictwem kuriera. Usługa ta realizowana jest bezpłatnie przez firmę MiP Data Recovery. W celu odbioru dysku skontaktuj się z biurem, bądź wypełnij formularz na stronie.

Krok 2

analiza

Analiza macierzy opiera się na zdiagnozowaniu możliwości odzyskania danych. Wszystkie tryby analiz macierzy są płatne. Dzięki uzyskanym informacjom, klient poznaje proces działania I koszty usługi. Analiza nie zobowiązuje do realizacji zlecenia przez MiP Data Recovery.

Krok 3

proces odzyskiwania danych

Odzyskiwanie danych obejmuje stworzenie kopi w celu zabezpieczenia danych, a także każdą pracę podjętą na macierzy w celu przywrócenia utraconych plików, czy jej struktury itp. Czas trwania różni się w zależności od przyjętego trybu prac.

Krok 4

odbiór danych

Gdy w panelu klienta status zlecenia przyjmie formę zrealizowanego, klient uzyskuje dostęp do swoich danych. Macierz jest odsyłana wraz z nośnikami, bądź bez nośników, które mogą być zniszczone na życzenie klienta. Może on również odebrać macierz osobiście w laboratorium.

Odzyskiwanie danych z macierzy raid 10 polega na przywróceniu dostępu do jednej z połówek raida na których teoretycznie powinny znajdować się dane.

Jak widać raid 10 to dwie macierze raid 0 zestawione z sobą w mirroringu (tzw. lustrze). Podczas awarii jednego z dysków macierzy dana połowa zostaje odłączona i informacja o tym fakcie powinna być dostarczona do administratora bądź osoby zajmującej się konserwacją macierzy by dokonała ona wymiany dysku i przywróciła stan gotowości macierzy do pracy.

Niestety tak jest, że rzadko kiedy po zakupie bądź konfiguracji macierzy sposób komunikacji w razie awarii jest poprawnie ustawiony. Z naszych doświadczeń wynika, że ponad 90% macierzy uszkadza się w trakcie pracy dzięki takim właśnie zaniedbaniom.

W przypadku awarii najczęściej dochodzi do sytuacji, że myślimy „na szczęście bo mamy raid 10”. Okazuje się potem, ze pierwsza połówka raida odłączyła się już dawno od macierzy z powodu jakiś tam bad sector-ów. Po analizie widzimy dane sprzed np. roku. Zdumieni mówimy „a skąd one się wzięły przecież wczoraj wprowadzałem dane”

Najgorszą jest sytuacja jak dochodzi do awarii macierzy  gdzie występuje uszkodzenie mechaniczne w obydwu połówkach macierzy. Wtedy trzeba losowo wybrać polówkę z której odzyskiwane będą dane. Bywa, że operacja doprowadzi do odzyskania danych z połówki, która odłączyła się dużo wcześniej i przez to koszt odzyskiwania danych podwaja się.