Odzyskiwanie danych Ostrołęka

Warnet Systemy Bernard Szukiel
ul. Prądzyńskiego 3
07-410 Ostrołęka

Godziny otwarcia
10:00-18:00 sob. 10:00-14:00

Telefon: (29) 640-90-00
E-mail: office@recovery.pl

Informacje o dojeździe:

Punkty przyjęć nie udzielają informacji na temat przebiegu zleceń.     Wszelkie informacje udzielane są wyłącznie przez centralę MiP Data Recovery w Warszawie za pośrednictwem panelu klienta.

 

STRACIŁEŚ DANE?
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI…

SPOKOJNIE, NIE PRÓBUJ DZIAŁAĆ NA WŁASNĄ RĘKĘ, DZIĘKI TEMU ZWIĘKSZASZ SZANSE NA ODZYSKANIE W 100% SWOICH DANYCH Z NOŚNIKA.

TEL.: (22) 250-00-77 / KOM.: 663-690-690

LUB WYPEŁNIJ ZGŁOSZENIE ONLINE

Zgłoszenie online

zamów usługę

Cztery kroki odzyskiwania danych z MiP Data Recovery

Krok 1

dostarczenie nośnika

Nośnik jest dostarczany do laboratorium lub punktu przyjęć bezpośrednio przez klienta lub za pośrednictwem kuriera. Usługa ta realizowana jest bezpłatnie przez firmę MiP Data Recovery. W celu odbioru dysku skontaktuj się z biurem, bądź wypełnij formularz na stronie.

Krok 2

analiza

Analiza nośnika opiera się na zdiagnozowaniu przyczyny utraty danych. Jest ona całkowicie bezpłatna. Dzięki uzyskanym informacjom, klient poznaje proces działania I koszty usługi. Analiza nie zobowiązuje do realizacji zlecenia przez MiP Data Recovery.

Krok 3

proces odzyskiwania danych

Odzyskiwanie danych obejmuje stworzenie kopi w celu zabezpieczenia danych, a także każdą pracę podjętą na nośniku w celu przywrócenia utraconych plików, czy jego struktury itp. Czas trwania różni się w zależności od przyjętego trybu prac.

Krok 4

odbiór danych

Gdy w panelu klienta status zlecenia przyjmie formę zrealizowanego, klient uzyskuje dostęp do swoich danych. Nośnik jest odsyłany, bądź niszczony na życzenie klienta. Może on również odebrać go osobiście w laboratorium.

Odzyskiwanie danych Ostrołęka, ul. Prądzyńskiego 3

(zobacz) punkt partnerski MiP Data Recovery – firma Warnet Systemy

Odzyskiwanie danych Ostrołęka

MiP Data Recovery należy do firm zajmujących się odzyskiwaniem danych z uszkodzonych dysków twardych wewnętrznych, USB oraz sieciowych. Przywracamy dane z nośników pamięci typu Flash (pendrive, karty do aparatów cyfrowych). Telefony komórkowe jak też smartfony posiadają pamięć typu NAND, do której dostajemy się by odzyskać dane używając najbardziej zaawansowanych technologii i urządzeń firmy Rusolut.
Odzyskujemy dane w każdym przypadku ich utraty z wszystkich systemów operacyjnych.
Specjalizujemy się również w zaawansowanych rozwiązaniach sprzętowych takich jak serwery i macierze oraz wirtualne maszyny.
Płock jest trzydziestym miastem w Polsce pod względem liczby mieszkańców i przypadków utraty danych.

Odzyskiwanie danych z dysku Ostrołęka

Odzyskujemy dane po różnego rodzaju uszkodzeniach wynikłych z wszelkich zdarzeń po których doszło do ich utraty. Największym jak do tej pory zainteresowaniem cieszy się odzyskiwanie danych z uszkodzonych dysków twardych. Uszkodzenia dysków twardych są podzielone ogólnie na trzy typy:

  • – logiczne
  • – elektroniczne
  • – mechaniczne

My dzielimy je na utraty danych na skutek losowych zdarzeń oraz działań człowieka. Losowe zdarzenia są bardziej przewidywalne co do ustalenia co się stało niż tzw. czynnik ludzki. Nie zdarzyło się jeszcze by klient, który przyniósł dysk do odzysku danych opowiedział całą historię od momentu kiedy utracił swoje dane. Zawsze coś tam jest pominięte w tej historii. Czynnik ludzki myśli, że jak powie wszystko co zrobił to będzie drożej kosztowało lub spowoduje odmowę analizy dysku twardego z powodu oczywistego jakim jest stwierdzenie braku możliwości wobec pochopnych działań na nośniku. Wielokrotnie nasi inżynierowie analizują nośnik próbując dojść do wniosku jak to się mogło stać. Już po tym jak ustalimy pewne fakty, które w efekcie nie obniżają ceny, klient przypomina sobie „…no tak, tak się to działo..”. Dyski są bardzo wrażliwe na różnego rodzaje ingerencji w nie a zwłaszcza na rozkręcanie ich bez zachowania sterylnych warunków. Klient nie mając pojęcia o tym, bo nie przeczytał nigdzie w Internecie na ten temat a przecież „strach ma wielkie oczy” i on koniecznie musi sprawdzić co tam w środku stuka. Pytany dlaczego rozkręcił dysk mówi „..myślałem, że głowica spadła i ją założę…”. Ale po co zostawia na talerzach odciski swoich palców tego już nie umie wytłumaczyć. Są specjaliści od domowego odzyskiwania danych, którzy po nie udanej operacji przekładania talerzy przynoszą je w torebce foliowej wraz z innymi podzespołami dysku i śrubkami włącznie. Oglądamy te talerze z frasobliwym spojrzeniem i zastanawiamy się czy nie jesteśmy w jakimś programie „USTERKA”. Piekarz powiedziałby, że z bułki tartej to on rogala nie zrobi. Czynnik Ludzki to nie tylko takie ekstremalne zachowania w stosunku do dysków. To również brak wiary, że dysk mógł samoistnie ulec awarii, bo np. gwarancja się skończyła parę lat temu ale dysk działał jeszcze godzinę temu. Jak to możliwe, że przestał? Trzeba go zapuszczać wkoło i wkoło bo może stanie się cud i zaskoczy. Otwieramy potem taki dysk po determinacji klienta i widzimy całkowicie zniszczoną powierzchnie talerzy wypiłowana przez głowice.

Odzyskiwanie danych z telefonów Ostrołęka

Są to telefony komórkowe i smartfony gdzie ich uszkodzenia możemy podzielić na dwie grupy:

  • uszkodzenia logiczne
  • uszkodzenia mechaniczne

W skład uszkodzeń logicznych wchodzą przypadki:

  • skasowania informacji
  • wirusy i inne oprogramowanie
  • zablokowane kodem lub Hasłem
  • po aktualizacji oprogramowania systemowego
  • po przywróceniu ustawień fabrycznych

Uszkodzenia mechaniczne telefonów i smartfonów to natomiast:

  • upadek
  • zalanie
  • pęknięcie wyświetlacza
  • wybuch baterii

W przypadkach uszkodzeń logicznych smartfonów stosujemy metody wyciągania danych poprzez ISP czyli pod lutowanie się do płyty głównej samrtfona oraz wyczytania obrazu (DUMP MEMORY) pamięci fizycznej i poddaniu jej potem analizie systemu plików oraz zrobieniu raportu przedstawiającego możliwości odzyskania danych. Kiedy zachodzi sytuacja, że metoda ISP nie może być zastosowana a bywa to w przypadkach gdy na płycie głównej nie ma możliwości wlutowania się w określone punkty (tzw. Pinout-y) bo np. nie są dostępne, to stosujemy metodę Chip-Off polegającą na wylutowaniu procesora zawierającego pamięć NAND i wyczytaniu jej na specjalnie skonstruowanym urządzeniu VNR firmy Rusolut.

Przypadki mechanicznego uszkodzenia smartfonów są zorientowane w 90% na metodę Chip-Off opisaną w uszkodzeniach logicznych. W przypadkach uszkodzenia mechanicznego smartfonu dochodzi do tak wielu uszkodzeń, że nie ekonomiczna jest próba naprawy takich telefonów.

Odzyskiwanie danych z kart pamięci Ostrołęka

Odzyskujemy dane z wszelkiego rodzaju kart pamięci do aparatów cyfrowych, telefonów komórkowych oraz przenośnych nośników jakimi są pendrive-y. Najczęstsze uszkodzenia są uszkodzeniami logicznymi i dotyczą skasowania bądź sformatowania nośnika. Skasowanie zdjęć z karty typu SD, która powszechnie króluje jako magazyn danych w większości kamer cyfrowych czy aparatów fotograficznych jest najpospolitszym przypadkiem. W kartach o małej pojemności stosowany jest system plików FAT32, gdzie po skasowaniu ciężej jest poskładać dane a zwłaszcza zdjęcia. Nowsze karty o dużej pojemności pracują już na systemie NTFS gdzie po usunięciu bądź sformatowaniu danych łatwo je przywrócić. Tak naprawdę nie są one usunięte, tablica alokacji pokazująca ich obecność, zmienia wartość by pokazać, że ich nie ma i zwalnia w ten sposób pojemność takiej karty. Tak samo jest z pendrive-ami. Jeśli dochodzi do uszkodzenia karty pamięci bądź pendrive w sposób mechaniczny tj. złamanie karty to najistotniejsze jest to by nie była pęknięta kość pamięci. Jeśli pamięć jest sprawna to wyczytujemy dane bezpośrednio z niej. Mamy wtedy problem z emulacja procesora, który obsługuje dany rodzaj pamięci niekiedy również z szyfrowaniem jakie stosują niektóre typy procesorów. Większość kart dostępnych na rynku europejskim pochodzi z kart, których procesory są już znane. Inaczej ma się z nośnikami, które są kupione w innych krajach zwłaszcza przywiezione z Azji lub innych kontynentów, ponieważ przy tak małej ilości rzadko trafiają się opracowane dla odzyskania danych procesory.

Najbardziej skomplikowanymi kartami są karty microSD i pendrive które po otwarciu nie maja widocznej pamięci ani żadnych układów elektronicznych (w tym oczywiście procesora). Karty takie nazywamy monolitami. Odzyskanie danych z kart monolitów jest bardzo kosztowne oraz proces jest długi i nie zawsze prowadzi on do sukcesu. Kartę taka należy oczyścić z zabezpieczeń stosowanych przez producentów potem zrobić jej zdjęcie rentgenowskie i odnaleźć wszystkie pinout-y oraz przeanalizować drogę sygnału i pod lutować się do tych pinów.

Odzyskiwanie danych z macierzy Raid Ostrołęka

Odzyskiwanie danych z macierzy RAID to najbardziej skomplikowana dziedzina usług odzyskiwania danych. Macierze dyskowe dzielimy na macierze sprzętowe i software-owe. Zarówno jedne jaki i drugie ulegają typowym uszkodzeniom do których należą:

  • – uszkodzenia logiczne macierzy wszystkich poziomów RAID
  • – uszkodzenia fizyczne macierzy również dotyczące wszystkich poziomów RAID
uszkodzenia logiczne macierzy Raid Ostrołęka

dochodzi w następujących sytuacjach:

  • – awaria zasilania
  • – przypadkowe skasowanie informacji
  • – aktualizacja oprogramowania
  • – aktualizacja systemu operacyjnego
  • – złośliwe oprogramowanie (wirusy)
  • – awaria kontrolera dyskowego
  • – wymiana dysku w macierzy przy awarii jednego z dysków
  • – niepoprawna odbudowa macierzy po wymianie dysku
Uszkodzenia mechaniczne w macierzach RAID Ostrołęka
  • – uszkodzenie jednego bądź większej ilości nośników w macierzy
  • – awaria zasilania
  • – uszkodzenie elektroniki wewnętrznej dysku
  • – brak dobrej wentylacji dysków w macierzy i w następstwie przegrzanie się dysków
  • – pożar
  • – powódź (zalanie dysków)

O ile uszkodzenia logiczne i fizyczne są zgłoszone natychmiast po ich wystąpieniu wtedy jest bardzo wysoki wskaźnik skuteczności odzyskania danych z macierzy Raid. Najgorsze są sytuacje gdzie opiekun macierzy szybko chce postawić ją w gotowość i zaczyna robić różne rzeczy, które przychodzą mu do głowy (potem nawet w tych nerwach nie pamięta dokładnie co zrobił) to sytuacja pogarsza się i może doprowadzić do braku możliwości odzyskania danych. Najlepiej jest od razu wykonać telefon do nas i uzyskać bezpłatną pomoc.

Odzyskiwanie danych z serwerów Ostrołęka

Tak naprawdę, jest to odzyskiwanie danych z dysków znajdujących się w serwerach. Dyski serwerowe są przeznaczone do pracy ciągłej przez 24/7/365 i jest to główna różnica pomiędzy stacjonarnymi komputerami a właśnie serwerami. W większości serwerów stosuje się dyski SAS (Serial Attached SCSI), które przeznaczone są do pracy ciągłej i posługują się protokołem SSP, STP i SMP. Wcześniej dyski pracowały jako dyski SCSI (Small Computer Systems Interface) również były przystosowane do pracy ciągłej.
Poza różnicami sprzętowymi serwery jeśli chodzi o środowisko systemowe niczym się nie różnią od normalnych komputerów.
Odzyskiwanie danych z serwerów można porównać do odzyskiwania danych z dysków twardych.
Jeśli do serwerów podłączona jest macierz i awaria dotyczy komputera gdzie macierz przestała funkcjonować poprawnie i nie ma dostępu do dysków, wtedy odzysk danych dotyczy prac z macierzą dyskową i ceny zarówno analizy jak i odzysku danych są warunkowane zastosowaniem usługi odzyskiwania danych z macierzy Raid i jej cennikiem.

Odzyskiwanie danych z Maszyn Wirtualnych Ostrołęka

Jest to usługa o wysokim stopniu zaawansowania wiedzy dotyczącej przede wszystkim budowy systemów plików. Maszyna wirtualna to ogólna nazwa środowiska uruchomieniowego programów. Większość maszyn wirtualnych adresuje odpowiedni przedział pamięci dyskowej czy to na pojedynczym dysku czy na macierzy dyskowej. Ten zakres pamięci zachowuje się jak dysk z którego bootujemy jego własny system operacyjny i uruchamiamy odpowiednie programy by pracować na nich w oparciu o dostęp z sieci LAN. Wirtualizacja pozwala jednocześnie uruchomić wiele systemów operacyjnych na tej samej platformie sprzętowej i systemowej przy maksymalnej możliwej wydajności. Rozróżniamy kilka systemów do wirtualizacji. Maszyna wirtualna kontroluje wszystkie odwołania uruchamianego programu bezpośrednio do sprzętu lub systemu operacyjnego i zapewnia ich obsługę.
VMware Workstation umożliwia uruchamianie w jednym systemie macierzystym wielu wirtualnych maszyn do różnych celów
VirtualBox
Virtual PC
Parallels Workstation
JVM posiada dwa rodzaje maszyny wirtualnej client i serwer. Pierwsza z nich służy do uruchamiania krótkich, prostych programów użytkowych. JVM serwerowa jest zoptymalizowana do długiej pracy gdzie liczy się wydajność w trakcie działania programu.
Hyper-V składa się z jednej partycji nadrzędnej, która jest zasadniczo maszyną wirtualną mającą specjalny lub uprzywilejowany dostęp.

Odzyskiwanie Baz Danych Ostrołęka

Baza danych to zbiór danych, zazwyczaj zbudowany jako zbiór powiązanych ze sobą tabel. Modele baz danych to:
Bazy proste:
– kartotekowe
– hierarchiczne
Bazy złożone:
– relacyjne
– obiektowe
– relacyjno-obiektowe
– strumieniowe
– temporalne
– nierelacyjne
Najczęściej wykorzystywany jest relacyjny typ bazy danych gdzie tablice bazy są połączone relacjami. Istnieje wiele przykładów baz danych (poniżej). Wybór bazy danych jest również ważną kwestią, od której zależy np. środowisko oprogramowania (Unix lub Windows). Obecnie najbardziej popularną bazą danych jest MySQL


Apache Derby
Caché
DATAllegro
DB2
Firebird
First SQL
Greenplum
HSQL
Ingres
Informix
InterBase SQL
MariaDB
MaxDB (dawniej SAP DB)
Microsoft Access

Microsoft Jet
Microsoft SQL Server
Mimer SQL
MySQL
mSQL
Neteeza
Oracle Database
Oracle Rdb
PostgreSQL
Pervasive
SQL/DS
SQLite
Sybase
Teradata

Smartfon – urządzenie wielofunkcyjne, które wyparło większość innych przyrządów codziennego użytku. Teraz są nieodłączną częścią naszego życia i musimy się z tym pogodzić. Nie tylko z nich dzwonimy, ale także przeglądamy internet, organizujemy swój czas i obowiązki, robimy zdjęcia i używamy ich jako albumy z owymi zdjęciami. Odzyskiwanie danych z telefonu staje się zatem bardzo popularna usługą, gdyż nikt nie chce stracić tego co zawierają w swojej pamięci telefony. Smartfony mają również funkcję GPS – szczególnie lubianą przez aktywnych użytkowników jednośladów. Rowerzyści udający się na dalekie wycieczki w nieznane, często prowadzeni są przez mobilne GPS.

Tak właśnie wykorzystywał swój telefon jeden z naszych Klientów, który zgłosił się do naszego punktu na ul. Prądzyńskiego 3 (Ostrołęka). Przyniósł ze sobą telefon z widocznym rozbiciem. Jak się okazało podczas jednej ze swoich dalekich wypraw zaskoczył go grad. Dużej wielkości bryłka uderzyła podczas przejazdu w telefon i rozbiła wyświetlacz. Klientowi nic się nie stało, ale przez nieprzewidywalność pogody stracił telefon i GPS, który miał go sprowadzić bezpiecznie do domu.

Jako, że dane było mu już z nami współpracować przybył do naszego punktu bezpośrednio po powrocie z feralnej wyprawy. Przez rozbity wyświetlacz tracimy możliwość wykonywania operacji na ekranie dotykowym. Odzyskiwanie danych jest jednak wykonalne, a nasi technicy radzą sobie z takimi przypadkami bardzo szybko i co ważne skutecznie. Dzięki nabytemu doświadczeniu i rozwiniętym zapleczu technologicznym jesteśmy w stanie przeprowadzić odzyskiwanie zdjęć, kontaktów, wiadomości i multimediów zawartych na smartfonie. W przypadku Klienta uszkodzony został tylko wyświetlacz dzięki czemu nie musieliśmy używać bardziej radykalnych metod. Wszystkie dane wróciły do właściciela, a ten mógł spokojnie przygotowywać się do kolejnej wycieczki.

Fachowców możemy podzielić na tych dobrych i na fachowców z przypadku. Ci pierwsi wykonają usługę w sposób bezbłędny, sprawny i przede wszystkim nie przysporzą większej ilości problemów. Natomiast ci drudzy sprawią, że zaczniemy przeklinać dzień w którym zdecydowaliśmy się ich zatrudnić. Te słowa odnoszą się do każdej branży, a zwłaszcza do branży remontowej. Właściwi pracownicy są niezastąpieni, ale również często kosztowni. Oczywiście można oszczędzić, ale wówczas narażamy się na coś o czym doskonale mógłby opowiedzieć nasz Klient.

Pewnego popołudnia w naszym punkcie w Ostrołęce położonym na ul. Prądzyńskiego 3 pojawił się właściciel dużej firmy znajdującej się niedaleko naszego lokalu. Poprosił by wykonano dla niego usługę odzyskiwania danych, gdyż serwery firmy zdają się nie odpowiadać na wszelakie działania. Dostęp do danych był dla jego pracowników niezbędny więc zamówił usługę ekspresową. Nasz technik udał się zatem wraz z prezesem do firmy, a ten skierował go do serwerowni. W firmie trwał remont, a Klient postanowił na ten czas nie zawieszać działalności. Technik szybko skonsultował się z informatykiem, który przezornie przed remontem wykonał odpowiednie backupy danych. Pozostało zatem wymontowanie macierzy i dostarczenie jej do naszej siedziby. To nad czym przyszło się nam pochylić było dosyć niespodziewane.

Okazało się bowiem, że pracownicy remontowi uszkodzili całą macierz serwera, a dokonali tego przy pomocy farby i pędzla, który znalazł się … wewnątrz macierzy. Nasi inżynierowie od razu przystąpili do ekspresowego działania. Odzyskiwanie danych rozpoczęli od usunięcia zabrudzeń z uszkodzonych dysków, gdyż było to niezbędne do dalszych prac. Cześć dysków niestety została trwale uszkodzona przez farbę, która przeniknęła do środka dysku. Odzyskiwanie danych z macierzy RAID 5 stało się nagle o wiele trudniejsze. Jednak na szczęście nasza firma zatrudnia prawdziwych fachowców dla których odzyskiwanie danych z macierzy to codzienna praca. MiP Data Recovery gwarantuje im bogate zaplecze najnowocześniejszego oprogramowania i nowoczesnego sprzętu dzięki czemu mogą fachowo wykonać swoją pracę. Udało się nam podołać zadaniu i nowe nośniki z danymi zostały dostarczone do Klienta. Pamiętajcie w branży odzyskiwania danych nasza firma to prawdziwi fachowcy, którym obce jest słowo „fuszerka”.

Nasza firma jest liderem jeśli chodzi o odzyskiwanie danych z uszkodzonego dysku. W historii naszej działalności słyszeliśmy już wiele szokujących, przerażających, a niekiedy zabawnych historii. Nasi Klienci są w stanie uszkodzić swoje urządzenia w najmniej oczekiwany sposób. Jednak najczęściej przyczynami utraty danych są zwyczajne usterki urządzenia.

W naszym punkcie w Ostrołęce, który mieści się na ul. Prądzyńskiego 3 odebraliśmy telefon od przerażonej Klientki. Stwierdziła, że podczas uruchamiania komputera słyszy dziwny stukot i nic nie pojawia się na monitorze. Nasz analityk przyjmujący zgłoszenie wiedział już jaka może być przyczyna. Charakterystyczny stukot to objaw uszkodzenia głowicy dysku twardego. Pouczył zatem co Klientka powinna zrobić. Niestety problemem było to, iż była ona kompletnym laikiem jeśli chodzi o urządzenia techniczne. Dlatego też wysłaliśmy jednego z naszych techników by pomógł naszej Klientce.

Odzyskiwanie danych z uszkodzonego dysku to jedna z najważniejszych usług jakie świadczy nasza firma. MiP Data Recovery posiada najlepszych fachowców na rynku i najdoskonalsze zaplecze sprzętowe pozwalające na odzyskiwanie danych z dysku twardego. Odzyskiwanie danych w przypadku awarii głowic jest zadaniem, które koniecznie trzeba powierzyć wykwalifikowanemu personelowi, gdyż jakakolwiek samodzielna ingerencja w struktury dysku może spowodować bezpowrotną utratę danych. Odzyskiwanie danych z dysku, który ma uszkodzone głowice wymaga specjalistycznej wiedzy i szerokiego doświadczenia.

Jak przystało na profesjonalistów z zadania powierzonego przez Klientkę wywiązaliśmy się w sposób jak przystało na specjalistów. Dane przywróciliśmy po okresie ok. tygodnia i zwróciliśmy je ucieszonej Klientce, której gratulujemy wyostrzonego słuchu.